Op deze pagina vindt u mogelijkheden voor acute hulp. Wilt u weten wat u het beste kunt doen in uw situatie?
Huisartsen, huisartsenpost en 112 voor psychische nood
Bel 112 voor levensbedreigende situaties
Voor spoedzorg buiten kantoortijden kunt u bij de huisartsenpost terecht.
LEVENSBEDREIGEND
OVERIGE GEVALLEN
De Luisterlijn telefoon:
Bellen met onze telefonische hulpdienst kan anoniem, dag en nacht, alle dagen van de week, het hele jaar door. Al meer dan 60 jaar weten mensen de Luisterlijn te vinden. Want praten lucht op. Wanneer je pijn hebt of ergens over piekert; op de momenten dat je je alleen voelt of juist blij. Wij geven je even dat steuntje in de rug. De hulp is vrijblijvend en anoniem.
De Luisterlijn email:
Je wilt je verhaal kwijt. Maar je bent meer een schrijver dan een prater. Of je wilt eerst zelf goed op een rij krijgen waar je precies mee zit. Een e-mail sturen naar de Luisterlijn is dan heel geschikt. Je kunt je verhaal nog eens lezen voor je het naar ons verstuurt. Degene die jouw e-mail leest, formuleert met zorg een reactie terug. Natuurlijk is deze e-mailwisseling bij ons in veilige handen.
Stuur direct een e-mail naar ehulp@deluisterlijn.nl om in contact te komen met één van onze vrijwilligers. Let op: Dit e-mailadres is alleen bedoeld voor mensen die een luisterend oor zoeken, niet voor algemene informatie of andere zakelijke mededelingen. Voor algemene (informatie)vragen kun je mailen naar info@deluisterlijn.nl.
Ontvang je liever geen bericht op je eigen e-mailadres? Meld je dan aan op de e-hulppagina van de Luisterlijn. Je hoeft hiervoor geen persoonlijke gegevens te gebruiken, zelfs je eigen e-mailadres niet. Je kunt na de aanmelding direct starten met een e-mail aan de Luisterlijn. Met je zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord kan je daarna steeds inloggen om e-mails van de de Luisterlijnmedewerker te lezen en te beantwoorden.
Wil je liever direct contact, dan kun je beter chatten of bellen.
De Luisterlijn chat:
Chatten is een fijne manier om je hart te luchten. Je kunt rustig je woorden kiezen. Je verhaal wordt aandachtig gelezen. We leven en denken met je mee en samen zoeken we naar manieren om met je probleem of verdriet om te gaan. En na afloop kun je het gesprek nog eens nalezen. De hulp is gratis.
Door verschillende omstandigheden kunt u (soms plotseling) geen dak meer boven uw hoofd hebben. Bent u alleenstaand en net dakloos geworden? Dan kunt u terecht bij Herstart. Hier kunt u maximaal 14 dagen terecht voordat u doorstroomt naar een andere opvanglocatie. Bent u met uw gezin dakloos geworden? Dan kunt u bellen met Stadsteam Herstel.
De Tussenvoorziening biedt verschillende vormen van opvang:
Zie voor meer informatie met betrekking tot kosten, reservering van een slaapplek en voorwaarden op bovenstaande websites.
Bel 112 voor levensbedreigende situaties
LEVENSBEDREIGEND:
OVERIGE GEVALLEN:
Alle kinderen in Nederland hebben tot 18 jaar recht op jeugdgezondheidszorg (JGZ). De JGZ doet dit door op het consultatiebureau, op school of thuis ouders en kinderen te zien en te spreken. De JGZ volgt de groei en de lichamelijke en psychische ontwikkeling van kinderen en beantwoordt vragen van ouders en van jeugdigen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over voeding, over ritme, over zindelijk worden, leefstijl, (lastig) gedrag, relaties, verslaving (ook gamen) enzovoort.
Vragen stellen aan de JGZ kan tijdens een afspraak op het consultatiebureau, maar ook via het inloopspreekuur, telefonisch spreekuur of de chat.
Website: www.ggdru.nl
Telefonisch spreekuur: 033-4600046
Chatten: www.ggdru.nl/chatten
Voor kinderen die hun hart willen luchten
De kindertelefoon is er voor alle kinderen en jongeren van 8-18 jaar die in vertrouwen willen praten. Bel, chatten of laat een bericht achter op de website. Speciaal getrainde Kindertelefoon-medewerkers zullen de telefoon, chat of berichten beantwoorden. Zij luisteren naar je.
Bel met de kindertelefoon: 0800-0432 (gratis), dagelijks van 11.00 tot 21.00 uur
Kwadraad helpt je weer om grip te krijgen op je dagelijks leven. We kijken naar je talenten. Niet naar wat niet kan, maar we kijken naar wat wél kan. Met een maatschappelijk werker spreek je over jouw situatie.
Bent u geïnteresseerd in het Maatschappelijk Werk van Kwadraad of wilt u meer informatie, neem dan contact op:
Na aanmelding volgt er een afspraak waarna de maatschappelijk werker het vervolg traject met je bespreekt.
Huisartsen, huisartsenpost en 112 voor medische hulp
Bel 112 voor levensbedreigende situaties
Voor spoedzorg buiten kantoortijden kunt u bij de huisartsenpost terecht.
LEVENSBEDREIGEND
OVERIGE GEVALLEN
Samen werken aan veilig opgroeien en een geweldloos thuis.
Samen Veilig Midden-Nederland
komt in beeld als er zorgen zijn over de veiligheid van een kind of als er sprake is van geweld in de huiselijke sfeer.
Ons werk is breed. Daarom hebben wij ons werk georganiseerd in twee primaire diensten:
Veilig thuis Utrecht:
Het advies- & meldpunt kindermishandeling, huiselijk geweld en ouderenmishandeling voor de provincie Utrecht. Iedereen kan advies vragen of zorgen melden. Voor meer informatie zie de website.
SAVE Jeugdbescherming komt in beeld als er zorgen zijn over de veiligheid of ontwikkeling van een kind of jongere. In opdracht van de gemeenten in de provincies Utrecht en Flevoland biedt SAVE Jeugdbescherming begeleiding bij preventieve jeugdbescherming in het vrijwillig kader en voert maatregelen uit op het gebied van jeugdbescherming en jeugdreclassering. Voor meer info zie de website.
Wil je direct iemand spreken? Bel dan: 0800-2000
Voor noodgevallen kan 24 uur per dag contact worden opgenomen met de Crisislijn 0800-2000
Anoniem chatten met Veilig Thuis: maandag t/m vrijdag van 9-17u op veiligthuisutrecht.nl en veiligthuis.nl.
Onze medewerkers zijn u graag van dienst.
Wij zijn bereikbaar op
maandag t/m donderdag van 09:00 – 16:00 uur en
vrijdag van 09:00 – 13:00 uur.
Wij zijn gevestigd in Abcoude, Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis,
voor adressen en aangepaste openingstijden:
zie tabblad vestigingen of klik hier.