Meldpunt voor hulp en bemiddeling bij discriminatie of ongelijke behandeling vanwege leeftijd, geslacht, huidskleur, religie, beperking of seksuele gerichtheid. Privacy is gewaarborgd!
U kunt een melding doen van discriminatie bij de afdeling Klachtbehandeling klik hier
Harde muziek of gestamp op de trap. Een hond die voor de deur plast. Een boom die de tuin overschaduwt of een kinderwagen op de galerij. Voor u het weet, groeien kleine irritaties uit tot grote conflicten. Buren worden vreemden, of erger nog, vijanden. Herkent u dit? Buurtbemiddeling helpt u om het niet zover te laten komen.
Vindt u het lastig om in gesprek te komen of loopt het gesprek op niets uit? Dan kunt u Buurtbemiddeling inschakelen. Zij geven informatie en advies over hoe u de burenoverlast zelf kunt aanpakken. Is dat niet voldoende, dan kunt u ook onafhankelijke bemiddelaars inschakelen. Onder hun deskundige begeleiding kunt u samen met uw buren nadenken over een goede oplossing.
Burenoverlast tijdens Corona:
https://overlastvanburen.nl/
Cazas Wonen doet er alles aan om ervoor te zorgen dat u met plezier in uw huis en in uw woonomgeving woont.
Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Als dat zo is, dan willen we dat graag horen. Zo kunnen wij onze dienstverlening optimaliseren. Hieronder vindt u drie verschillende soorten klachten:
De jongerenwerkers van Tympaan-De Baat zijn ook op straat te vinden. Dit noemen wij ambulant jongerenwerk. De jongerenwerkers zijn aanspreekbaar voor allerlei vragen en problemen. Ook kunnen zij bemiddelen tussen jongeren en buurtbewoners of jongeren en de gemeente.
Als je zelf leuke ideeën hebt kan je deze ook melden bij de jongerenwerkers. De kans is groot dat je de jongerenwerkers bij je hangplek of ergens anders op straat tegen komt voor een praatje. Buurtbewoners kunnen de jongerenwerkers ook aanspreken over overlast of buurtinitiatieven.
Kwadraad helpt je weer om grip te krijgen op je dagelijks leven. We kijken naar je talenten. Niet naar wat niet kan, maar we kijken naar wat wél kan. Met een maatschappelijk werker spreek je over jouw situatie.
Maakt u zich zorgen over iemand met verward gedrag? Bijvoorbeeld iemand die ronddoolt op straat, zichzelf vervuilt of wartaal uitslaat?
Neem dan contact op met het Meld- en Adviespunt Bezorgd.
Het opbouwwerk zet in op het versterken van de eigen kracht van inwoners zoals wijk- en dorpsorganisaties die zich inzetten voor het algemeen belang van alle inwoners. Daarnaast ondersteunt het opbouwwerk ook andere korter of langer durende bewonersinitiatieven. Het gaat om bewoners die zich met anderen inzetten voor verbetering van het woon- en leefklimaat van alle inwoners in een straat, buurt, wijk of dorp.
Wilt u een initiatief starten of wilt u zich eventueel aansluiten bij een reeds bestaand initiatief? Wij helpen u graag verder op weg.
Is er iets kapot bij u in de buurt? Of heeft u een opmerking over bijvoorbeeld openbaar groen? Via telefoon, email, onlineservice en de app Makkelijk Melden kunt u dit doorgeven aan de gemeente. Vermeld hierbij altijd uw postcode, telefoonnummer en e-mailadres.
Afval wordt in De Ronde Venen gescheiden opgehaald. Hierover kunt u alles lezen op onze website.
De Ronde Venen gaat aan de bak: klik hier voor meer informatie.
Onze medewerkers zijn u graag van dienst.
Wij zijn bereikbaar op
maandag t/m donderdag van 09:00 – 16:00 uur en
vrijdag van 09:00 – 13:00 uur.
Wij zijn gevestigd in Abcoude, Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis,
voor adressen en aangepaste openingstijden:
zie tabblad vestigingen of klik hier.