Het is vervelend als u de huur niet op tijd kunt betalen. Bovendien is het vaak niet makkelijk om een huurachterstand in te lopen. Daarom is het belangrijk voor u en ons dat u op tijd betaalt. Lukt het toch een keer niet, neem dan direct contact op met de medewerker huurincasso van Cazas via Betaalafspraak maken.
Huurders van Cazas kunnen op vijf manieren de huur betalen:
Als u bent ingelogd op Mijn Cazas omgeving dan kunt u heel gemakkelijk de wijze waarop u uw betaling aan Cazas doet, aanpassen. U kunt hier ook terecht als u een betalingsachterstand heeft en een betalingsregeling wil treffen.
Als u uw bankrekeningnummer wilt wijzigen, dan kunt u dit gemakkelijk doen via: Mijn Cazas wonen
Heeft u vragen over uw huurbetaling? Maak dan een betaalafspraak via: Betaalafspraak maken.
U wilt de huurovereenkomst van uw huurwoning van Cazas beëindigen. U kunt de huur opzeggen via de link Huur opzeggen. U heeft minimaal één maand opzegtermijn en de huur kan op iedere gewenste werkdag worden opgezegd. De laatste huurdag moet op een werkdag vallen.
De opzegtermijn voor een huurwoning is 1 maand. Dit betekent dat als u de huur op 5 augustus opzegt, de huurovereenkomst op zijn vroegst op 5 september eindigt. Valt de dag waarop de overeenkomst eindigt, in het weekeinde of op een feestdag? Dan eindigt de huurovereenkomst op de eerstvolgende werkdag.
Cazas Wonen doet er alles aan om ervoor te zorgen dat u met plezier in uw huis en in uw woonomgeving woont.
Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Als dat zo is, dan willen we dat graag horen. Zo kunnen wij onze dienstverlening optimaliseren. Hieronder vindt u drie verschillende soorten klachten:
Bij het overlijden van de partner kan de client de huurovereenkomst op zijn of haar naam krijgen indien de client getrouwd of medehuurder of een geregistreerd partner was. Bij het indienen van het verzoek van wijziging tenaamstelling, dient een overlijdensakte te worden toegevoegd. In geval van samenwonen (niet getrouwd), dan zijn er twee mogelijkheden:
- is cliënt medehuurder en de partner is overleden, dan mag de cliënt in de woning blijven.
- is cliënt medebewoner en de partner is overleden, dan mag de cliënt maximaal een half jaar in de woning blijven wonen
Medehuurder kan men worden vanaf twee jaar van samenwonen. Overlijdt de partner binnen die 2 jaar dan dient de achterblijver de woning te verlaten.
Het is ook mogelijk dat cliënt samen met één van de ouders in de woning woont. Ouder en kind kunnen ook medehuurders zijn.
Bij samenwonen van ouder en kind is het van belang dat zij beiden (mede-)huurder zijn.
Energieke Rondeveners
Wij willen een duurzame gemeente die bruist van schone energie.
2022- september: Gemeente en Energieke Rondeveners starten actie voor huishoudens met energiearmoede:
Hulp voor huishoudens met financiële problemen door de hoge energieprijzen
De energierekening is voor mensen met een laag inkomen steeds moeilijker te betalen. Samen met de Energieke Rondeveners komt gemeente De Ronde Venen deze huishoudens tegemoet met een speciale klusbrigade. Dit zijn energiecoaches en klussers die inwoners direct helpen kleine energiebesparende maatregelen te plaatsen. Ook krijgen inwoners advies hoe zij eenvoudig nog meer geld kunnen besparen op hun energierekening. Aanmelden voor het gratis bezoek kan via de website van de Energieke Rondeveners.
Besparing op energierekening
Inwoners besparen tientallen euro´s per jaar op de steeds hogere energierekening door kleine aanpassingen aan te brengen aan hun woning. Denk hierbij aan het plaatsen van een brievenbusborstel, tochtstrips of radiatorfolie. Om inwoners hierbij te helpen komt de gemeente met een gespecialiseerde klusbrigade. Zij gaan op bezoek bij inwoners om kleine energiebesparende maatregelen te plaatsen. Met deze aanpassingen zijn woningen energiezuiniger. Ook adviseert de energiecoach de bewoner over andere manieren om geld te besparen op de energierekening.
Vragen over de actie?
Stuur een e-mail naar energiehulp@energieke-rondeveners.nl
Vergoeding energiekosten
Informatie over de energietoeslag staat op www.derondevenen.nl/energietoeslag.
Voor 2023: vanaf juni zal er meer bekend zijn.
zie ook onze regeling geldfit voor meer informatie over het tijdelijke noodfonds
Bij de sociaal raadslieden van Kwadraad kunt u terecht voor vragen over geldzaken en/of juridische vragen. Dit kan gaan over onder andere het recht op een uitkering, studiefinanciering, belastingzaken, huurtoeslag, ontslag, voogdij, huisvesting, arbeidsrecht, maatschappelijke voorzieningen, bezwaarschriften en dreigende schulden. Via de Servicepunten of via het algemene nummer van Kwadraad kan de inwoner een afspraak maken bij deze sociaal raadslieden.
Maakt u zich zorgen over iemand met verward gedrag? Bijvoorbeeld iemand die ronddoolt op straat, zichzelf vervuilt of wartaal uitslaat?
Neem dan contact op met het Meld- en Adviespunt Bezorgd.
Huurtoeslag is een bijdrage van de overheid in de huurkosten van uw woning.
Advies: vraag uitstel aan bij de belastingsdienst als het niet lukt om eea voor 1 mei af te ronden voor het voorgaande jaar.
LET OP: geef wijzigingen op tijd door, zie voor meer informatie mijntoeslagen.nl
Onze medewerkers zijn u graag van dienst.
Wij zijn bereikbaar op
maandag t/m donderdag van 09:00 – 16:00 uur en
vrijdag van 09:00 – 13:00 uur.
Wij zijn gevestigd in Abcoude, Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis,
voor adressen en aangepaste openingstijden:
zie tabblad vestigingen of klik hier.