Voor het aanpassen van de woning is schriftelijke toestemming vereist van Cazas. Meer informatie hierover vindt u hier.
Wanneer u heeft gereageerd op een huurwoning en u komt voor de woning in aanmerking, dan ontvangt u eerst een e-mail van WoningNet waarin staat dat u voor een bepaalde datum moet aangeven of u belangstelling heeft om de woning te bezichtigen. Reageert u niet, of te laat dan loopt u de woning mis.
Heeft u belangstelling, dan wordt u uitgenodigd de woning te bezichtigen. Dit kan ook in de vorm van een groepsbezichtiging.
Wanneer u de woning wilt accepteren moet u dit zo snel mogelijk doorgeven via woningnet of aan de verhuurder.
U wilt de huurovereenkomst van uw huurwoning van Cazas beëindigen. U kunt de huur opzeggen via de link Huur opzeggen. U heeft minimaal één maand opzegtermijn en de huur kan op iedere gewenste werkdag worden opgezegd. De laatste huurdag moet op een werkdag vallen.
De opzegtermijn voor een huurwoning is 1 maand. Dit betekent dat als u de huur op 5 augustus opzegt, de huurovereenkomst op zijn vroegst op 5 september eindigt. Valt de dag waarop de overeenkomst eindigt, in het weekeinde of op een feestdag? Dan eindigt de huurovereenkomst op de eerstvolgende werkdag.
Cazas Wonen doet er alles aan om ervoor te zorgen dat u met plezier in uw huis en in uw woonomgeving woont.
Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Als dat zo is, dan willen we dat graag horen. Zo kunnen wij onze dienstverlening optimaliseren. Hieronder vindt u drie verschillende soorten klachten:
Medehuurder bent u als u met meerdere mensen op de huurovereenkomst staat vermeld. Bent u getrouwd of heeft u geregistreerd partnerschap? Dan bent u automatisch medehuurder.
Als medehuurder heeft u dezelfde rechten en plichten als de hoofdhuurder. Als de hoofdhuurder vertrekt of is overleden, moet u een verzoek tot naamswijziging van de huurovereenkomst bij ons aanvragen, dan wordt u de hoofdhuurder van de woning. Een medehuurder hoeft de woning dan niet te verlaten.
Andere huisgenoten, zoals partners die samenwonen maar niet getrouwd zijn en geen geregistreerd partnerschap hebben, zijn niet automatisch medehuurder. Als u dat wel wil worden, dan dient er een verzoek te worden in gediend bij GroenWest om medehuurder te worden. Voorwaarde is dat u een duurzaam gemeenschappelijke huishouding voert. Een logé, onderhuurder of pensiongast kan dus geen medehuurder worden. Broers en zusters en alle vormen waarin twee mensen met elkaar een duurzame gemeenschappelijke huishouding voeren, kunnen in principe voor medehuurderschap in aanmerking komen.
Meestal gaan kinderen na verloop van tijd het huis uit. Daarom wordt bij inwonende volwassen kinderen geen duurzame gemeenschappelijke huishouding met de huurder verondersteld en kunnen zij geen medehuurder worden. Woont een volwassen kind (>35) bij de ouder of ouders in om deze te verzorgen, dan wordt soms wel aangenomen dat er sprake is van een duurzame gemeenschappelijke huishouding.
Samenwonende partners die een samenlevingscontract hebben opgesteld zijn volgens het huurrecht niet automatisch medehuurder.
Huurder en verhuurder hebben een aantal verplichtingen bij het onderhoud aan de woning. GroenWest is onder andere verantwoordelijk voor het onderhoud aan de buitenkant van de woning en de installaties.
Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud aan uw woning. Zoals reparaties aan hang- en sluitwerk, een keukenkastje dat scheef hangt. Wij kunnen dit onderhoud ook voor u doen. Met een serviceabonnement besteedt u een deel van het klein onderhoud voor eengezinswoning € 6,34 per maand en een meergezinswoning € 5,04 per maand (prijspeil 2023) aan ons uit.
Om u aan te melden voor het Serviceabonnement en/of het Glasfonds, klik dan op deze link: Aanvraagformulier Glasfonds en/of Serviceabonnement.
Is er iets stuk in de woning? Moet er iets gerepareerd worden? U kunt snel en gemakkelijk een reparatieverzoek indienen via de volgende link: Indienen Reparatieverzoek.
Noodgeval of calamiteit
Is er sprake van een noodgeval of calamiteit wat niet tot de volgende werkdag kan wachten? Bel direct onze servicelijn: (088) 012 9000, deze is 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar.
Wespennest
Voor het verwijderen van wespennesten in of aan de woning kunt u een reparatieverzoek indienen. klik hier voor info
U kunt ook met ons bellen (088 012 90 00).
Let op: u moet zelf mieren en andere insecten bestrijden. Lees hier hoe u mieren kunt bestrijden.
Deze regeling is bestemd voor bewoners van de gemeente De Ronde Venen die buiten hun schuld om dakloos te zijn geworden, behoefte hebben aan tijdelijke huisvesting (overbruggingshuisvesting) en zelfstandig kunnen wonen.
De appartementen zijn geschikt voor 1 tot 2 persoonshuishoudens en zijn voor maximaal een half jaar beschikbaar.
Woont u in een huurwoning met vier kamers of meer en wilt u kleiner gaan wonen?
Dan heeft u misschien recht op de voorrangsregeling Van Groot naar Beter. Op de website van Cazaswonen ziet u hoe u zich voor de regeling kunt aanmelden.
Bij het overlijden van de partner kan de client de huurovereenkomst op zijn of haar naam krijgen indien de client getrouwd of medehuurder of een geregistreerd partner was. Bij het indienen van het verzoek van wijziging tenaamstelling, dient een overlijdensakte te worden toegevoegd. In geval van samenwonen (niet getrouwd), dan zijn er twee mogelijkheden:
- is cliënt medehuurder en de partner is overleden, dan mag de cliënt in de woning blijven.
- is cliënt medebewoner en de partner is overleden, dan mag de cliënt maximaal een half jaar in de woning blijven wonen
Medehuurder kan men worden vanaf twee jaar van samenwonen. Overlijdt de partner binnen die 2 jaar dan dient de achterblijver de woning te verlaten.
Het is ook mogelijk dat cliënt samen met één van de ouders in de woning woont. Ouder en kind kunnen ook medehuurders zijn.
Bij samenwonen van ouder en kind is het van belang dat zij beiden (mede-)huurder zijn.
De Kom is centraal gelegen in het mooie centrum van Mijdrecht op loopafstand van tal van voorziening, zoals winkels, restaurants en (zorg)faciliteiten. Er is een supermarkt vlak naast De Kom en ook de apotheek en huisarts zijn dichtbij gevestigd. Het complex telt 94 appartementen met een fraai uitzicht over het centrum van Mijdrecht of de Kerkvaart.
De bewoners van het complex zijn senioren. Alle appartementen zijn ingericht en voorbereid om toegankelijkheid, veiligheid, bereikbaarheid en privacy van de bewoners te borgen. Indien gewenst is zorgalarmering beschikbaar. De appartementen zijn hiermee zeer geschikt om comfortabel en zelfstandig te blijven wonen ook als er behoefte is aan zorg.
Door verschillende omstandigheden kunt u (soms plotseling) geen dak meer boven uw hoofd hebben. Bent u alleenstaand en net dakloos geworden? Dan kunt u terecht bij Herstart. Hier kunt u maximaal 14 dagen terecht voordat u doorstroomt naar een andere opvanglocatie. Bent u met uw gezin dakloos geworden? Dan kunt u bellen met Stadsteam Herstel.
De Tussenvoorziening biedt verschillende vormen van opvang:
Zie voor meer informatie met betrekking tot kosten, reservering van een slaapplek en voorwaarden op bovenstaande websites.
Een briefadres is noodzakelijk voor mensen zonder vaste woning om hun leven op de rails te krijgen en/of te houden.
Inschrijven Basisregistratie Personen (BRP)
Iedereen die in een half jaar minimaal 4 maanden in Nederland verblijft, moet zich laten inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP). Via de BRP kan de overheid in contact komen met haar burgers. U laat zich inschrijven in de BRP op uw woonadres. Of anders op een briefadres. De gemeente bepaalt of u in aanmerking komt voor een briefadres.
Verschil woonadres en briefadres
Een woonadres is het adres waar u woont. Een briefadres is het adres van een andere persoon of van een instelling (de zogenoemde briefadresgever). Met het adres van de briefadresgever bent u zonder woonadres toch bereikbaar voor de overheid. Een briefadres is daarom nooit een postbus. Het briefadres kan alleen in Nederland zijn.
Om in aanmerking te komen voor een huurwoning in de regio Utrecht dient men zich als woningzoekende in te schrijven bij Woningnet.
Er staat veel duidelijke informatie op www.woningnetregioutrecht.nl. Iedere dag wordt het aanbod van sociale huurwoningen op de website ververst. In de woningadvertenties staat tot wanneer de woningzoekende kan reageren. Deze datum kan bij iedere woning anders zijn. Een woning staat minimaal acht dagen op de website.
Jongeren die op zoek zijn naar onderdak kunnen terecht bij het Jongerenwerk voor hulp. In veel gevallen gaat het om een crisissituatie. Het Jongerenwerk heeft hierin een bemiddelende functie en kent de juiste instanties. De jongerenwerkers schakelen tussen verschillende instanties en kunnen ook een ondersteunende rol bieden. Zo kan het Jongerenwerk bemiddelen tussen de jongere en het thuisfront en bijvoorbeeld meegaan naar een intakegesprek voor (crisis)opvang.
Kwadraad helpt je weer om grip te krijgen op je dagelijks leven. We kijken naar je talenten. Niet naar wat niet kan, maar we kijken naar wat wél kan. Met een maatschappelijk werker spreek je over jouw situatie.
Kwintes ondersteunt mensen met psychiatrische of psychosociale problemen. Mensen die zonder begeleiding niet zelfstandig kunnen leven en wonen. Vaak gaat dit gepaard met een acute, tijdelijke of blijvende vraag naar woonruimte. Ben jij de grip op je leven (even) kwijt? Dan kun je bij Kwintes terecht.
Kwintes is er voor mensen met een psychische of psychiatrische kwetsbaarheid, zwerfjongeren, dak- of thuislozen, slachtoffers van huiselijk geweld, mensen met autisme. Vrouwenopvang is er voor slachtoffers van huiselijk geweld, eerwraak, loverboys of mensenhandel.
Maakt u zich zorgen over iemand met verward gedrag? Bijvoorbeeld iemand die ronddoolt op straat, zichzelf vervuilt of wartaal uitslaat?
Neem dan contact op met het Meld- en Adviespunt Bezorgd.
Voor de villa in Abcoude wordt op dit moment gewerkt aan de tenaamstelling, website vermelding en prijsindicatie.
De verwachte opening is op dit moment rond 1 mei 2024.
De klussendienst is bestemd voor alle zelfstandig wonende ouderen in De Ronde Venen die door leeftijd en/of handicap hulp nodig hebben bij het verrichten van een klus in en om het huis. Wij gaan er hierbij van uit dat het financieel niet mogelijk is om hier iemand (of een bedrijf) voor in te huren.
Onder een klus verstaan we een klein huishoudelijk probleem. Het gaat vaak om kleine klusjes die voor ouderen moeilijk oplosbaar zijn.
Ervaart u problemen in uw woning als gevolg van een medische beperking? Misschien dat een woningaanpassing een oplossing is.
Voorbeelden van een woningaanpassing zijn:
tillift, traplift of aanpassing van de douche/badkamer. Om de woning binnen te kunnen een drempelplaat, of drempels binnen de woning aanpassen.
Woningen worden aangeboden door makelaars, vastgoedondernemers en woningbouwverenigingen.
Koopwoningen worden aangeboden door makelaars en vastgoedondernemingen. Onder andere te vinden op www.funda.nl en bij de makelaars zelf.
Huurwoningen worden ook door bovenstaande aangeboden, maar de meeste huurwoningen worden verhuurd via woningbouwverenigingen. Het aanbod staat op hun website. Voor De Ronde Venen is dat www.woningnetregioutrecht.nl
Zonnehuisgroep Amstelland biedt alle vormen van ouderenzorg, van wijkverpleging en dagbesteding tot intensieve verpleeghuiszorg in Amstelveen, Amsterdam-Zuid, Ouder Amstel en De Ronde Venen. Met ruim 1400 collega's (750 fte) zorgen wij voor ongeveer 1800 cliënten.
Onze missie is 'Hart voor kwaliteit van leven'. Onze visie is 'Wij blinken uit in het ondersteunen van wat u van waarde vindt'. Hoe dit vertaalt naar onze zorg kunt u zien op onze koersplaat.
Naasten zijn meer dan welkom. Familie kan en mag van alles bij ons wanneer de cliënt en het familielid dat beiden willen. Samen met hen en een groot aantal vrijwilligers zorgen wij voor kwaliteit van leven.
- Somatische en (intensieve) dementiezorg met verblijf in de zorgcentra;
- Dagbesteding voor thuiswonende ouderen;
- Activiteitenbegeleiding;
- Begeleiding en zorg bij mensen thuis;
- Revalidatie en kortdurende ELV (Eerste Lijns Verblijf) opname zowel hoog complex als laag complex;
- Welzijns- en zorgarrangementen;
- Recreatieve activiteiten;
- Maaltijdvoorziening in de zorgcentra;
- Deskundige voorlichting, informatie en advies via het Klantcentrum.
Het Klantcentrum is te bereiken op telefoonummer 0900 0401441 (ma en di van 09.00 - 15.00 wo en do 9.00 – 13.00 uur) of e- mail klantcentrum@zhga.nl . Op het Klantcentrum zijn negen klantadviseurs die de cliënten rechtstreeks kunnen benaderen voor telefonische vragen over thuiszorg of intramurale zorg, revalidatie, kortdurende ELV opname en wachtlijst beheer. Tevens kunt u met hen een afspraak maken voor een rondleiding op één van de locaties.
zie onze regeling voor meer informatie over dagbesteding bij Zonnehuisgroep
Onze medewerkers zijn u graag van dienst.
Wij zijn bereikbaar op
maandag t/m donderdag van 09:00 – 16:00 uur en
vrijdag van 09:00 – 13:00 uur.
Wij zijn gevestigd in Abcoude, Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis,
voor adressen en aangepaste openingstijden:
zie tabblad vestigingen of klik hier.